HNYK

Honvéd nyugíjas Klub - Szabadszállás

Őszi Hazajáró túra-Strahl Zoltán emléktúra Dobogókő

A covid időszak előtt volt utoljára szabadszállási túrázó csapat szervezett teljesítmény túrán.
Most sikerült két kisbuszt megtölteni természet és túrakedvelőkkel. Hogy, Dobogókőn a
Hazajáró csapat által szervezett túrán részt vegyünk. A hosszabb távot választók a Strahl
Zoltán emléktúra 15km-es távján indultak (amely 17,5km lett), a rövidebb távon indulók egy
Vuray György által vezetett 2km-es (a résztvevők mérése alapján 5km-es) túrán vehettek
részt.
Ködös reggelre ébredtünk, és fél 5-kor elindultunk Szabadszállásról Dobogókőre, hogy
teljesítsük a kitűzött távot. Felérkezéskor, verőfényes napsütéses reggel fogadott, a felhők
felett. Az ellenőrző lapok átvétele után, hamarosan megindultunk. A dobogókői sípályáról
elénk terülő panoráma úgy magával ragadott, hogy sikeresen elvétettünk egy kanyart, így egy
kis pluszt sikerült begyűjtenünk. A helyes útra visszatérve, kezdtünk ereszkedni a Király-kút
első ellenőrző ponthoz, ahol már vártak bennünket egy kis felvidéki kupicával, és ékes
tájszólással. Tovább indultunk, először lereszkedve a szurdok völgybe, majd felkapaszkodva
megindultunk felfelé a Prédikálószék irányába. Két éve a kilátót teljes köd takarta, most
bíztunk benne, hogy a fennséges panoráma, a Duna-kanyar és a kanyart körül ölelő hegyek
szemünk elé tárulhatnak.
Csodás tiszta idő és napsütés fogadott a kilátónál, a felhők felett jártunk. Sajnos az alattunk
elterülő Duna és a csodás természeti értékeket felhő takarta, így a kilátóban kifestett képen
próbáltuk beazonosítani a tájat. Egy kis pihenő után indultunk a túra legtechnikásabb szakasza
felé, a Vadálló kövekhez. A jó idő nagyon sok természetet kedvelőt csábított erre a
szakaszra. Folyamatosan találkoztunk szemből érkező túrázókkal, kirándulókkal. A
megcsúszásokkal megszakított leereszkedés után érkeztünk meg a Szentfa-kápolna ellenőrző
ponthoz, ahol erdélyi ismerősök fogadtak zsíroskenyérrel, süteménnyel, szörppel.
Megpihentünk, ebédeltünk, majd indultunk a Rám-szakadékhoz. Szokás szerint nagy tömeg
fogadott bent, kissé lelassult a tempónk. A szakadékból kiérve, már csak 3km volt hátra a
távból, ez végig emelkedő. Így értünk fel Dobogókőre, ahol a kilátóból néztük meg hol
jártunk még nem is régen. Célba érkezésünk után megpihenve, fogyasztottuk el az ételünket,
majd indultunk haza.
Bízom benne mindenki jól érezte magát mind a két távon. Köszönjük a Honvéd Nyugdíjas